Valoració més que positiva per part de la Pipel Entertainment, entitat organitzadora de la Baixada del Pajaritu, sobre la novena edició celebrada aquest matí amb 22 participants, carruatges i andròmines de tota mena a la Plaça de l’Escorxador, aprofitant la baixada annexa al Pàrquing Jaume I, una ubicació que probablement podria canviar l’any vinent.
“Volem marxar del pàrquing Jaume I” aquest és l’objectiu i desig de la gent de la Pipel segons comenta a Tarragona21, el creador principal de l’acte, Jordi Biñolas. De fet, i fent un guiny a l’actualitat i la proposta de la consulta, una urna custodiada per dos personatges de la Guàrdia Civil proposava votar: “Vols que la baixada canvi de lloc el proper any? Si/No i en cas afirmatiu…” oferint com a propostes la Baixada de la Peixateria, el Carrer Unió o el Far de la Banya.
Viñolas s’ha mostrat content per l’entrega i entusiasme del públic un any més tot i que “Tarragona té la mala costum d’arribar cinc minuts abans als actes” ja que les propostes prèvies a la baixada no han tingut l’acollida esperada. Tot i així l’acté en sí i propostes posteriors com el vermut musical i algunes parades i tallers han comptat amb gran expectació i les escales de l’indret han estat plenes de gom a gom.
L’organització no ha hagut de lamentar cap accident fruit de la baixada, en la que s’han pogut veure carruatges de tota mena. Des dels més ràpids, als més lents, alguns que no avançàvem fàcilment, altres que a mig camí ja no donaven més de sí, alguns de molt aclamats, altres menys, uns de més reduïts i altres de més nombrosos.
El periodista i locutor de la Cadena SER, Jordi Cartañà, ha estat enguany el ‘speaker’ que ha anat comentat la Baixada del Pajaritu que ha anat amenitzada amb música a partir de cançons escollides per cada participant per a la seva baixada en relació al tema escollit. També s’ha engegat un aplicatiu mòbil animant a participar amb preguntes per optar a premis com entrades a la Sala Zero, i s’ha impulsat el Pajaritu experience’ per als invidents que han pogut tocar les andròmines participants. Entre el jurat, personatges i rostres coneguts com integrants de Dames i Vells, partituns, les tecletes i els amics Voramar que han arribat amb una gran i glamurosa limusina blanca.
Els guanyadors
‘Premi Rei Joan Carles a la millor patacada’ per a un grup d’integrants amb motos GP que reivindicaven les emissions televisives de no pagament i dels que han destacat un “disseny magnífic”, tot i “aluna castanya que s’han fotut” i han guanyat una sessió de fisioteràpia.
‘Premi Jaume I a la pitjor xapuça’ per al grup de la Màquina de la mort romana, feta amb cartrons, considerant que era l’andròmina més lletja i menys treballada. Han guanyat una entrada de concert a la Sala Zero.
‘Premi al millors disseny’ a la Colla Olga Xirinacs i el seu jardí, la caranava hippy. S’han endut un pernil Ibèric.
‘Premi a millor sàtira’ als ‘eduquem sense local’ que els dona opció a ser jurat l’any vinent.
‘Premi relaxing cup per a millor possada en escena’ per a l’aquari, d’un grup que simulava un aquari i submarinistes amb nens petits.
‘Premi Lydl a l’andròmina més enginyosa’ per al participant que ha recreat el trenet turístic ja “que tots som turistes a la nostra ciutat”.
L’acte ha acabat amb música i vermut amb gran participació de públic i gent també disfressada. El confeti durant la festa i l’entrega de guardons no ha faltat.
-Adrià Recasens-